fredag 6 mars 2009

Övertrött-fjortis-damp

Hallå *gäsp* folket. Någon som vill veta vad jag haft för mig idag? Vi tar det från början eller vad säger ni?
Eftersom Klara nyss fyllde byxmyndig så var vi några tjejer som skulle sova hemma hos henne. Fast det blev inte så mycket sova, dom flesta slummrade till vid 06.00 och 07.00 kom Sofia: "Upp och hoppa, vi ska snart hem." Gissa om man blev glad då. Sen hade man bestämt med Jonas och Lovisa att vi skulle se på bio, riktigt pigg man var på den idén efter en timmes sömn*host*. Jag for hem, och vi bestämde att vi skulle ta 13.00 bussen in till stan. Jag gick och la mig en stund, tänkte kliva upp 12.00 för att hinna ducha. Kl. 12.45 ringer Lovisa, jag tar upp telefon och liksom "åh, Lovisa ringer." Sen bara la jag ned den igen, jag var något trött. Men eftersom Lovisa är smart så ringer hon på hemtelefonen, så jag svarade och hon :
"Du sov inte va?"
"Nej då" Liar, Liar pants on fire!
"Är det säkert, du låter nyvaken."
"Nej jag är vaken."
"okej, men då kommer vi snar då da."
"Mm, gör det." Tog ett tag innan allt sjönk in...PANINK! Drar på mig byxorna samtidigt som jag springer ned för trappen, försök med det om du kan! Väcka Pappa, som jobbat natt och sover.
" Jag far till stan! Tar bussen nu, kommer hem typ halv 10!"
Pappa alldeles nyvaken : "öm, visst, okej." Jag drar på mig jackan, magen kurrar, jippie! Hämta äpple och på med skorna. Väl på bussen är Lovisa och jag övertrötta, SMS av jonas: jag far snart till stan :)
Jag : "Tänk om han kliver på den här bulklen!" Skratta som fjortisar, får en sur blick av tanten framför oss, skratta ännu mer. Jonas tvingar med oss på Seven Pound, Riktigt bra film! Sen var vi på taket på ÖA, nej jag skojjar inte! Jag, som vill bli jornalist, blev hyper : "Kolla skrivbordet! Och stolen! åh, kolla tavlan! Ahhh, en kamera! Kolla objektivet...vill ha!" ja ni fattar, jag var glad. Anledningen att vi var där var för att vi åkte hem med Jimmy, som är chefredaktör där! Det bästa på hela dagen enligt mig. Tror man kan jämföra mig med en fjortis som träffar Håkan Hellström, det beskriver nog ganska bra hur jag var, fast jag skrek inte...bara nästan ;)

Hoppas folket haft en lika rolig fredag som jag.
pussar på er!

Inga kommentarer: