onsdag 13 maj 2009

MAMMA


Grattis till min underbara super-mamma som fyller 25 år....för typ 16:e året i rad.
Jag har ju lyssnat på en låt och jag är helt kär i den, men den är skriven för en pappa. Så jag fick helt enkelt lov att översätta den, ni kan glömma att jag tänker sjunga den!
"
Hej snälla Mor du är söt och rar, jag är ledsen om jag dina pengar tar.
Men denna dag så ska vi hylla dig, jag har inga pengar kvar så detta får du av mig.
En liten truddilut med stjärn'o kraft, sen ska jag ta tag om ditt damsugarskafft.
"
Grattis kära mor, säg att du mig tror!
Du är nog det bästa som jag har.
Jag vet att jag är lat, kom till mig jag lagar mat, vi kan sjunga tyska visor du och jag!
"
Jupp, så fin va den! Den riktiga låten är såklart bättre, men vadå, jag hade inte tänkt att bli låtskrivare anyway.
Massor med födelsedags-pussar till älsklingen min! <3

1 kommentar:

Mamsen sa...

Tack älskling. Älskar dig <3