torsdag 23 september 2010

Idag är jag hemma, och det är galet vad ett par extra timmars sömn kan göra, jag känner mig riktigt utvilad.
Har presis gjort klart en engelska uppgift, och nu ska jag börja på en bokresension. Jag gillar att läsa böcker, men resensioner vet jag inte om jag är så bra på. Det är svårt att förklara varför man tyckte om eller inte tyckte om en bok, ibland gillar man den bara inte, och ibland tycker man om den jätte mycket uten att kunna förklara varför.
Den boken vi har läst heter Abomination, och jag gillar den inte, den va så förutsägbar! Bara genom att titta på framsidan så visste man vad deras Abomination(styggelse, typ synd med andra ord) var för något. Och slutet var ganska uppenbart.
Jag gillar böcker där man gissar och gissar vad som ska hända, och tror att man har varit så smart och listat ut det, och sen visar det sig att man hade helt fel! Da vinci coden till exempel, den boken älskar jag! :)

Imorgon är det fredag, jag ska gå på utställningen på museet, det ser jag fram emot :D

1 kommentar:

Anonym sa...

det låter trevligt:-) Adam