torsdag 23 april 2009

Blondiner ;)

Jag har bränt mig i solen! Sommaren är påväg, hallelujah!
Idag satt vi ute på bild lektionen och när man kom in såg man ut som ett körsbär, inte så roligt. Men det lägger sig nog snart, då blir jag brun och fin ;)
Man genomled också ett SO-prov, kom sommarlov, kom!
Igår insåg jag att jag har (nästan) alltid roligt, och det tack vare mina, inte fullt så normala, vänner. Jag tänkte dela med mig av lite småsaker, så enjoy ;)

I omklädningsrummet, efter ett tag kommer Therese och Anna in.
Therese: "Jag har varit på besök hos killarna"
Anna: "Ja, och Adam kom!"
Alla: "...Hahaha"
Anna: " Asså, han kom dit!...I bara handuken.."

Jag och Linnéa sitter och kollar på en scen ur musikalen.
Jag: "Mummel"
Linnéa: "Vems håriga ben?"

På upp visningen av musikalen.
Jag: "Sofia, du får hjälpa mig att ta på mig min peruk sen, för Emma mår inte bra"
Sofia: "Okej, visst"
Scenen flyter på och jag springer ut för att byta om.
Jag: " Är peruken bra?"
Sofia: " Vänta lite...så!"
Jag går ut, säger mina repliker, upptäcker att Erika och Annika står och as-garvar bakom scenen.
Anna viskar: "Din peruk"
Jag tror att håret hänger utanför, försöker så diskret som möjligt att stoppa in det.
Scenen tar slut, jag går och kollar mig i spegel.
Jag: " Sofia, du har satt peruken fel håll"
Sofia: "Jaha...Men den var ju snyggare så."

Hemma hos Klara, klockan är typ 3 och alla är övertrötta. Vi släcker lampan och ligger stilla ett tag.
Michelle slår Lovisa med en kudde, Lovisa slår tillbaka, och så håller dom på.
Michelle utbrister: "Haha, Fisk-Dask!"

Det var dom underbara stunderna som jag kan komma på bara sådär, jag måste börja skriva ned allt dom säger. Dom är blonda på insidan...Man kan inte låta bli att älska dom!

Inga kommentarer: