tisdag 18 december 2012

Before the reward there must be labor.

Ni vet uppsatsen jag snackade om i förra inlägget? Ja, den är i alla fall klar nu! Jag skrev klart den igår eftermiddag och jag kände mig riktigt duktig. Då förtjänar man väl någon form av belöning, right? Så jag tänkte att nu jäklar ska jag lyxa till det. Men nu är ju inte jag en normal människa, som belönar sig med godis, fika, en bra film eller något annat. Nej, jag belönar mig med att sätta mig och läsa en bok... Japp, sådan är jag!

Just nu läser jag Hypnotisören av Lars Kepler. Har bara hunnit läsa drygt 100 sidor, men so far so good. Den är väldigt brutal och fängslande, ett hett tips till alla som gillar deckare, även om jag tror den passar de flesta. Kanske inte barn dock, men det fattar ni nog själva.


I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen. Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommisarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.
Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.
Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gammla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekeligt sin början.

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Jag kan tala om hur den slutar så slipper du läsa den ;)